Copywriting-ul este fratele mai ”proaspăt” al content marketing-ului deși uneori, sunt folosiți ambii termeni pentru același sens. Personal, văd copywriting-ul mai uman, mai îndreptat spre client, spre textul care acaparează, iar content marketing-ul îl percep mai rece, mai orientat spre optimizare pentru motoarele de căutare spre mesajul de vânzare.
Pe scurt, nu trebuie neaparat să vinzi ceva. Dacă ai un text de prezentare al unui serviciu, un landing page sau un articol de educare a pieței, este copywriting. Redus la esență, în era marketingului digital, tot ce este cuvânt scris pe site-ul tău, se încadrează la copywriting.
Copywriting-ul este o unealtă de marketing și trebuie să lucreze mână în mână cu acest departament. Este, dacă vrei, puntea de legătură între ceea ce vrei să transmiți tu în piață, și clienții tăi. Pentru a fi relevant pentru publicul tău, în afară de abilitatea de a scrie bine, sunt necesare și măsurători ale pieței sau chestionare. Dacă ai o companie mică, sau ești freelancer, și nu ai un department de marketing, nu trebuie să te sperii. În acest caz, vom lucra împreună ca să aflăm criteriile tale și mesajele care se vor a fi transmise în piață. Iar apoi, vom construi chestionare pentru a afla preferințele și criteriile clienților tăi. La final voi crea puntea de legătură, mesajul perfect care să fie relevant pentru publicul tău țintă.
Sigur, tentația de a-ți etala echipamentele și de a vorbi despre tine, este mare, însă clientul ar vrea să vorbești despre el. ”Mie ce-mi iese?” Dacă din textele tale, clientul nu găsește răspuns la această întrebare, scopul de ai reține atenția este ratat. De conversie nici nu mai vorbim.
Sunt Paul Adam, marketing specialist la Atelierul de imagini și copywriting-ul este una din abilitățile mele pe care am șlefuit-o de ani de zile. Cuvintele produc în online efecte mult mai amplificate decât în viața reală. Un potențial client deschide poate zeci de pagini de același profil ca să se hotărască asupra unui serviciu. Ai doar secunde la dispoziție să îl convingi. Orice neconcordanță din text, orice nepotrivire între titlu și conținut, produce o fisură în încrederea clientului online, care duce finalmente la părăsirea paginii tale.
Dacă te-ai hotărât să îți faci un site, sau vrei să reînoiești conținutul celui vechi, ori dacă ai nevoie de articole pe secțiunea de blog care să învioreze traficul pe pagina ta, sau să creezi ”awareness” în piață, contactează-mă cu încredere și te asigur că nu vei regreta. Voi găsi pentru tine imginea care te reprezintă cel mai bine.
Hai să facem treabă!